Käytämme evästeitä, jotta voimme varmistaa, että sivumme palvelevat sinua mahdollisimman hyvin.
Jos jatkat muuttamatta asetuksia, oletamme sinun hyväksyvän evästeiden käytön verkkosivuillamme.

Maksu- ja toimitusehdot


Verkkokaupan toimitusehdot


Voimassa 1.6.2020 alkaen


Yleistä RUK-kaupasta


Verkkokaupan tuotteita myy RUK:n Oppilaskunnan Kannatusyhdistys ry, Kannike (Y-tunnus 0225727-2). Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja EU-alueelle. Tuotteiden arvonlisävero on 0 %. Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

Tilaaminen


Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.rukmuseo.fi/kauppa -ostoskorin kautta.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta, mahdolliset toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Tilausvahvistus

Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näet laskun loppusumman. Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voit tarkastaa tilauksen sisällön.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola-pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla


Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Mobiilimaksutavat


Pivo

Pivon verkkomaksupainike on Pivo-sovelluksessa toimiva palvelu, jolla maksaja voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään, Siirto-maksuna tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun Pivo-sovelluksessa tai Siirron tapauksessa muussa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Tarkemmat käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay

Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla, mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass

Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla, masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

GSM-maksaminen
Ainapay

Ainapay-maksamista käyttävältä asiakkaalta tuotteen summa peritään puhelinlaskussa, ja puhelinoperaattori tai muu palveluntarjoaja tilittää maksun verkkokauppiaan Checkout-tilille. Maksaminen tapahtuu soittamalla tiettyyn maksunumeroon.

Asiakas voi ostaa yhdellä ostotapahtumalla korkeintaan 43,62 euron suuruisella summalla. Puhelinlaskulla asiakkaan maksutapahtumaan lisätään operaattorin kustannukset. Enimmillään asiakas voi ostaa kuukauden aikana korkeintaan n. 100 euron edestä. Ostoksia voi tehdä maksimissaan kaksi kappaletta päivässä. Palvelun tarjoaa Ainapay Oy.

Mash (ent. Euroloan)

Kun maksat ostoksesi Mash-laskulla tai -osamaksulla, saat joustavasti maksuaikaa. Mash on kotimainen, turvallinen ja helppo maksutapa.

Mash-lasku

 14 päivää korotonta maksuaikaa. Laskun voi muuttaa helposti osamaksuksi.

Mash-osamaksu

 Maksuaika 3, 6, 9, 12, 18 tai 24 kuukautta
 Osamaksun erät laskutetaan 30 päivän välein
 Arvoltaan 2 000 € ostoksen todellinen vuosikorko on 14,9 % maksuajan ollessa 24 kk. Kokonaishinnaksi tulee 2 302,79 € (sis. koron, laskutuslisän ja avausmaksun)

Mash-ostokset rahoittaa Euroloan Consumer Finance Oyj (Y-tunnus: 2159120-9), joka on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Mash-laskun tai -osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10 000 euron ostoksille.

Euroloan Consumer Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash-laskulla tai -osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash-laskulla tai -osamaksulla maksavan tulee antaa henkilötunnuksensa tilausta tehdessään tai tunnistautua pankkitunnuksillaan, mikäli ostokset toimitetaan muuhun kuin väestörekisterissä olevaan osoitteeseen. Lasku/laskut toimitetaan ainoastaan luotonottajan väestörekisteriin ilmoittamaan osoitteeseen. Ostosten toimitusosoite on valinnainen.

Asiakaspalvelu palvelee 24 h/vrk
Puh. 0800 94580
(ma–su 24 h, puhelu on maksuton)
asiakaspalvelu@mash.com

Lue lisää: www.mash.com

Jousto

Jousto on kotimainen palvelu, jolla asiakas rahoittaa nettiostoksensa nopeasti ja turvallisesti. Jousto palvelu on tarkoitettu 20–75-vuotiaille suomalaisille yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustoa voi saada 20-5000 euron ostoksiin. Laskun asiakas saa halutessaan myös sähköpostiin. Hakiessaan Joustoa asiakas tunnistautuu ensin millä tahansa suomalaisen pankin verkkopankkitunnuksilla ja tämän jälkeen täyttää lomakkeelle tietonsa. Päätöksen ja tiedon lainan myöntämisestä hän saa heti. Tämän jälkeen asiakas palautuu verkkokauppaan takaisin ja tilaus on käsitelty.

Kun asiakas maksaa Joustolla ja valitsee maksutavaksi Jousto Laskun, hän saa maksuaikaa 14 vuorokautta. Ainoa kulu on laskutuspalkkio 4,90 €/lasku. Kertaostos Jousto Laskulla on maksimissaan 1 000 €.

Asiakas voi maksaa myös erissä Jousto Osamaksulla 1–24 kuukauden takaisinmaksuajalla. Laskutuspalkkio on 4,90 €/lasku ja kuukausittainen nimelliskorko 2,42 %. Kertaostos Jousto Osamaksulla on maksimissaan 5000 €.

Lue lisää Joustosta: jousto.com.

Collector Lasku ja Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa.

Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin eriin solmimalla Collector Bankin kanssa tililuottoa koskevan sopimuksen. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, joten asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 5 000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 36 kk. Nimellinen vuosikorko on 26,4 %.

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan, sekä lähettämällä Collector Bankille allekirjoitetun tililuottosopimuksen laskun eräpäivään mennessä. Luottosopimuksen voi lähettää joko kirjepostina (Box 11 914, 404 39 Göteborg, Ruotsi) tai skannattuna sähköpostitse (contactcenter@collectorbank.fi). Luottosopimus sekä yleiset ehdot ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (SECCI) ovat saatavilla Collector Bankin Omat Sivut -portaalissa (oma.collector.fi).

Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 2,2 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Lisätietoja: collector.fi

Collector Yrityslasku

Tarjoamme myös yrityksille mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Yrityslaskun laskutuslisä on 4,95 €.

Tarkemmat ehdot ovat tarjolla Collectorin sivuilla: collector.se/upload/Partners/Agreements/CHECK/Credit_terms_All_comp_FI.pdf
SveaWebPay Lasku ja Osamaksu

SveaWebPay (myöhemmin Svea) tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan 14 päivän maksuajalla. Kun asiakas valitsee vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” luottotiedot tarkistetaan henkilötunnusta vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä. Maksuehto on 14 päivää. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitamme 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.

Asiakkaalla on mahdollisuus muuttaa lasku tililuotoksi maksamalla laskulla mainittu minimierä. Ensimmäisen laskun takaa löytyy tililuoton tarkemmat luottoehdot. Tililuottoasiakkaana voi tehdä ostoksia tiliin Svean sopimusasiakkailta. Asiakas voi tehdä lisäostoksia aina, kun hänellä on luottorajaa jäljellä ja hän on maksanut ostokset osissa luottosopimuksen ehtojen mukaisesti.

Tililuoton voi maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Mikäli asiakas haluaa hyödyntää tiliään sopimusaikana myös muihin ostoksiin ja luoton maksuaika on jo valittu maksimipituiseksi, tulee asiakkaan nostaa kuukausittaista lyhennyserää. Vastaavasti, mikäli maksuaikaa halutaan pidentää, voidaan pienentää kuukausittaista lyhennyserää.

SveaWebpay tarjoaa asiakkaalle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa. Tämä on mahdollista, kun asiakas hyväksyy luotonmyöntökriteerit ja täyttää henkilötunnuksensa kassalla. Hän saa kotiinsa osamaksusopimuksen (2 kappaletta) joista tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla asiakas saa myös osamaksun tarkemmat ehdot, jotka hän allekirjoituksellaan hyväksyy.

Luottoajan asiakas voi valita itselleen parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että asiakas maksaa vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voidaan maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.

Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirrämme saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saa asiakaspalvelustamme. Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saa kuluttajaviraston sivuilta kuluttajavirasto.fi tai tililuottosopimuksestamme, jonka löydätte sveawebpay.fi. Svea noudattaa myös henkilötietosuojalakia. Luottoon liittyen voi aina ottaa yhteyttä Svean asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3092 tai asiakasinfo@svea.fi

Yhteystiedot:
Svea WebPay/ Svea Ekonomi Ab, filial i Finland Atomitie 2 C
00370 Helsinki
Puhelin: 09 4242 3092

Verkkomaksu
Verkkomaksu maksuvaihtoehtona tarjotaan yhteistyössä Checkoutin kanssa.
Haluamme huomauttaa, että tilauksen kokonaisarvo veloitetaan tililtäsi seuraavien päivien aikana niissäkin tapauksissa joissa koko tilausta ei voida toimittaa heti.
Pidätämme oikeuden olla käsittelemättä verkkomaksulla maksettuja tilauksia mikäli näemme sen aiheelliseksi. Mikäli näin käy, summa palautetaan tilille ja tilaus poistetaan.

ALV

Arvonlisävero 0 %.

Toimitustavat

Tuotteiden toimituksesta vastaa Posti.

Toimitusajat

RUK-kaupalla on varasto Haminassa ja meillä on normaalisti koko valikoimamme varastossa. Kaikki tilaukset, jotka tehdään ennen klo 14.00 arkipäivänä, pakataan 1-2 seuraavan arkipäivän aikana. Huomioi, että kuljetusyhtiö jakaa lähetykset vain arkipäivisin - ei lauantaisin, sunnuntaisin eikä pyhäpäivinä.

RUK-kauppa ei vastaa mahdollisista kuljettajan tai toimittajien aiheuttamista viivästyksistä.

Palautusoikeus

Eikö tuote vastannut odotuksiasi? Otathan aina ensin yhteyttä sähköpostilla ruk-kauppa@kannike.fi, jos haluat palauttaa tuotteen. Käytämme 14 vuorokauden avointa osto- ja vaihto-oikeutta. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että jos kadut tekemääsi tilausta, voit lähettää sen meille takaisin vaihtaaksesi sen toiseen tai saadaksesi rahat takaisin. Palautusoikeus edellyttää, että tuote on ehjä, alkuperäisessä pakkauksessa ja edelleen myyntikuntoinen. Rahat palautetaan 14 vuorokauden kuluessa. Palautus-/vaihto-oikeus EI koske alusvaatteita eikä mittaan leikattuja tuotteita, sillä tuotteita ei voi luonteensa takia palauttaa.

Muistathan, että sinä olet asiakkaana vastuussa siitä, että palautuksesi tulee perille meille. Lähetä tuote samassa paketissa tai ota siitä ainakin alkuperäinen lähetyslomake. Joissain tapauksissa palautuksen vastaanottamisessa ja käsittelyssä voi kestää jopa 15 päivää.

MAKSAAKO TUOTTEIDEN PALAUTTAMINEN?

Asiakas vastaa itse palautuksista aiheutuvista posti- ja muista mahdollisista maksuista.

OLEN PALAUTTANUT TUOTTEEN, MILLOIN SAAN VAIHTOTUOTTEEN TAI HYVITYKSEN?

Vaihtotuote toimitetaan heti, kun palauttamasi tuote on saapunut meille. Hyvitys maksetaan käyttämääsi maksutapaan, viimeistään 10 vrk kuluessa palautuksen saapumisesta.

NOUTAMATON PAKETTI

Noutamaton tilaus ei ole palautus. Noutamattomasta tilauksesta perimme 20 € käsittelymaksun.
Mikäli olet eri mieltä palautusehtojen tulkinnasta tilauksesi kohdalla, pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä asiakaspalveluumme. Pyrimme aina ratkaisemaan riitatilanteet molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla. Mikäli yhteisymmärrykseen ei päästä, on sinulla mahdollisuus viedä asia kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Henkilötiedot

Henkilötietolain 8 §:n mukaisesti henkilötietoja käytetään asiakassuhteen hoitamiseen. Henkilötietolain 4 luvun mukaisesti henkilötietoja voidaan lisäksi käyttää markkinoinnin kohdistamista varten sekä mahdollisesti palveluja ja tuotteita koskevan informaation lähettämiseen. Meillä ei toistaiseksi ole asiakaskirjettä tai muutakaan sähköpostiviestien lähetystä asiakkaille.

Toimitusaika

Postitamme tuotteita yleensä tiistaisin ja torstaisin (joissakin tapauksissa, esimerkiksi juhlatapahtumiin liittyen, jokaisena arkipäivänä). Toimitus asiakkaalle kestää 2-7 arkipäivää maksamisesta.

Toimitustapa ja toimituskulut

Toimitustavat: Postin palvelut, Smart Post, nouto Postista tai R-kioskilta sekä nouto RUK-museolta (aukioloaikoina). Toimituskulut ovat yleensä 6,90 euroa/lähetys. KIrjojen ja painavien esineiden osalta postimaksu (enintään 18,00 euroa) on ilmoitettu erikseen oston yhteydessä. Yli 200 euron tilaukset toimitamme kuluitta.

Vaihto- ja palautusehdot

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita.
Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

- asiakas- tai tilausnumerosi, nimesi, osoitteesi ja puhelinnumerosi
- sähköpostiosoitteesi
- pankkitilinumerosi sekä kopion tilausvahvistuksesta


Palautusosoite:
RUK-museo
Kadettikoulunkatu 6, rakennus 9
49400 Hamina
040-0774409


Ongelmatilanteet kuljetuksessa sekä viallisten tuotteiden osalta

Mikäli tilattu tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi sähköpostiin:

ruk-kauppa@kannike.fi

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos kirje tai paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.

Muuta


Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Käsittelemme kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.


+++

RUK-kaupan tuotteet - tue perinteitä ja nykypäivää juhlavuoden hengessä

Kannikkeen RUK-kaupan välittämä tuotevalikoima on laadultaan korkeatasoista ja ilmentää erinomaisesti koulun käyneiden nuorten ja myös kokeneiden miesten ja naisten yhteenkuuluvuutta sekä maanpuolustushenkeä. Hankkimalla itsellesi, läheisillesi tai ystävillesi jonkun tuotteen, tuet samalla asevelvollisten -  RUK:n menneiden, nykyisten ja tulevien kurssien arkipäivää sekä RUK-museon kautta perinteiden ylläpitoa ja kehittämistä. Asusteita, muistoesineitä, juhlakirjoja ja kurssikirjoja voit ostaa suoraan myös RUK-museolta.